آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته – جلسه ۱۲

0

آموزش طراحی سایت از مبتدی تا پیشرفته – جلسه ۱۲

با سلام

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وردپرس

برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس میخوایم افزونه wp jalali رو بهتون معرفی کنیم در ادامه این افزونه رو مورد بررسی قرار میدیم و اموزش نصب اون رو قدم به قدم بهتون یاد میدیم با ما همراه باشید

افزونه وردپرس جلالی

این افزونه همونطور که در ابتدای اموزش عنوان کردم در صورتی که وردپرس فارسی را دانلود و نصب کرده باشید به صورت پیش‌فرض بعد از نصب وردپرس در صفحه افزونه‌ها در دسترس خواهد بود. اما اگر در صفحه افزونه‌ها وجود نداره یا به هر دلیلی اونو حذف کردید میتونید تا با کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه مراجعه کرده و اقدام به نصب و فعال سازی افزونه کنید.

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر به منویی با عنوان وردپرس فارسی در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی اون کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید و سپس بر اساس توضیحات ارائه شده اقدام به سفارشی سازی تنظیمات افزونه کنید.

تنظیمات دیداری: با فعال کردن تیک این گزینه فونت‌ها و استایل موجود در پیشخوان وردپرس اصلاح شده و با ظاهر بهتری نمایش داده خواهد شد.

تنظیمات تاریخ و ساعت: با استفاده از این قسمت میتونید تا تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت در بخش‌های مختلف سایت را سفارشی سازی کنید

تبدیل اعداد به فارسی: این بخش به شما این امکان را خواهد داد تا اعداد استفاده شده در بخش‌های مختلف سایت را که در زیر ذکر شده‌اند به صورت فارسی در سایت نمایش دهید.

اموزش فارسی سازی قالب وردپرس

فارسی سازی قالب وردپرس و ترجمه افزونه‌های وردپرس یکی از سوالاتیه که بیشتر کاربران وردپرسی به دنبال اون هستند اما به دلیل اینکه تخصص کافی در برنامه نویسی و کدنویسی را ندارند به صورت کلی این قضیه را کنار میزارن و اون دسته از وبمسترانی که دستشون به جیبشون میرسه سفارش ترجمه قالب وردپرس و  پرداخت هزینه از کسی میخوان تا نهایتا قالب و یا افزونه دلخواهشونو براش فارسی کرده و ترجمه کنه.

آموزش فارسی سازی قالب وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام Loco Translate در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا حالا تونسته تا بیشتر از ۵۰۰.۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴.۹ را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید برای سایت وردپرسی خودتون ترجمه‌های مختلفی را برای هر بخش فراهم کنید و به ترجمه افزونه و ترجمه قالب وردپرس بپردازید.

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Loco Translate در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد، روی این منو کلیک کنید تا به صفحه افزونه هدایت شوید.

برای ترجمه قالب وردپرس همونطور که در بالا اشاره کردم ابتدا به منوی Themes مراجعه کرده و از میان قالب‌های موجود که در سایت خودتون استفاده میکنید قالب مدنظر را برای ترجمه و فارسی سازی انتخاب کنید تا وارد صفحه ترجمه قالب وردپرس شوید.

بعد از کلیک روی یکی از قالب‌های موجود میزان ترجمه قالب را به صورت نوار پیشرفت سبز رنگ میبینید که برای هر زبان به شما نشون داده خواهد شد و سایر اطلاعاتی همچون زبان ترجمه، دانلود فایل ترجمه، زمان آخرین تغییرات بر روی فایل ترجمه و…  را هم میتونید ببینید که با کلیک بر روی دکمه‌های مشخص شده قادر هستید فایل ترجمه را ویرایش، کپی و یا حذف کنید. با کلیک روی دکمه info هم میتونید تا سایر اطلاعات مربوط به فایل ترجمه را مشاهده کنید. ترجمه فایل زبان مربوط به قالب، افزونه و هسته اصلی وردپرس همگی به یک شکل هستند و هیچ تفاوتی با هم دیگه ندارند.

حالا برای ترجمه قالب وردپرس روی دکمه Edit کلیک کنید تا وارد صفحه ویرایش فایل ترجمه قالب بشید و سپس برای ترجمه هر کدوم از کلمات کافیه تا ابتدا از بخش Translation خط مورد نظرتون را انتخاب کنید تا در کادر source text به شما نشون داده بشه و سپس همونطور که در تصویر میبینید در کادر Persian translation معادل همون عبارت را به صورت فارسی شده وارد کنید.

در نهایت بعد از اینکه رشته مورد نظر از قالب خودتون را ترجمه کردید روی دکمه Save ذخیره کنید تا فایل ترجمه آپدیت و به‌روزرسانی بشه. به همین ترتیب برای تمامی رشته‌ها میتونید عمل کنید و فایل ترجمه قالب خودتون را به‌روز و شخصی سازی کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به فارسی سازی قالب وردپرس و فارسی سازی و ترجمه افزونه وردپرس اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.